piatok 6. mája 2011

Reďkovkový dip s domácimi "Grissini" tyčinkami

Včera sa ku mne opäť dostala nádielka čerstvých domácich reďkoviek,a tak som hútala čo s nimi....nedám dopustiť na čerstvý chrumkavý maslovo reďkovkový chlebík,ale už sme sa ho akosi objedli..a tak som vyhútala túto rafinovanejšiu podobu...:)

Reďkovkový dip:
ja som použila
cca 1 viazaničku reďkoviek
220 g syru Lučina (ale môžte použit akýkoľvek iný krémový syr,ja som mala na pláne použiť Fetu,ale nenatrafila som na ňu )
nastrúhaný parmezán,množstvo podľa chuti
1 PL chrenu
čerstvý tymian
soľ
čerstvo namleté korenie

Rozmixujeme si spolu všetko okrem syrov...až k rozmixovanéj zmesi pridáme zopár lyžíc Lučiny,premixujeme,a zvyšok syru zamiešame už len ručne bez mixovania..ak by sme zmixovali všetko spolu,vznikla by nám veľmi tekutá zmes,čo samozrejme nechceme (raz sa mi to už stalo,takže viem o čom hovorím:) )...takto dosiahneme ideálnu konzistenciu,a dip nám netečie z tyčiniek....



Domáce Grissini :
(inšpirácia www.ifood.tv )

1 ČL sušeného droždia
1/2 šálky vlažnej vody
2 ČL medu
2 šálky chlebovej múky
1 ČL soli
1 PL olivového oleja
ľubovolné bylinky..(ja som použila tymian)
kryštáliky soli na posypanie,olivový olej na potretie

Droždie si zmiešame s vodou,a medom..a necháme chvílu postáť...zmiešame si múku so soľou,pridáme droždie,olej,bylinky,a vypracujeme hladké cesto..(cca 5-10 minút)...na teplom mieste necháme kysnúť cca 1 hodinu...potom si cesto porozdeľujeme,a nakrájame na malé "kocky" ,cca 3x3cm...a šúľame z nich dlhé tyčinky...položíme na plech vystlaný papierom na pečenie,potrieme olivovým olejom,a posypeme soľou...pečieme pri 220C,asi 10-15 minút do chrumkava:)



nalejeme si pohár ľahkého vína,a dokonalá večera alebo snack pre hostí, je na svete :)
Dobrú chuť!!!!! Print Friendly and PDF

20 komentárov:

  1. Maťka perfektné tyčinky, kt. recept mám už dlhšie odložený, ale fajn vyskúšam tvoj overený recept:) a ten dip vypadá moc dobre:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ajka,dakujem:))tyčinky fakt odporúčam,boli uzasne chrumkave:))a samozrejem aj dipik mnamkovy:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. matka, nadherne fotografie, fakt pecka! dip musi byt uzasny, same dobre veci su v nom ;) Ja len taku malu poznamocku, nemalo by byt na konci mäkké i? taliani "y" nepoznaju ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Adushka:ejjej,jasne,ze makke:))vidis,dole v recepte som dala makke,a hore som sa nejak pozabudla:))dakujem za upozornenie,idem opravit:))a dakujem aj za pochvalu,velmi sa tesim,ze sa ti to paci:))♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. no fantasticky si to vyhútala s tými redkvami Martinka!! nad krásnymi fotečkami len tak slintám. no a grissini za skvelým dipom ani trochu nezaostávajú - vyzerajú nenormálne chrumkavo - môj drahý by si zgustol, to je jeho obľúbená poživeň:))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Evinka,dakujeeeem:)k hokejiku by vam to padlo vhod,vsaak?..ale nepochybujem,ze ty si nachystala ine "snackovice" paradne:))len skoda,ze ten vysledok to neovplyvnilo:(

    OdpovedaťOdstrániť
  7. jeeeej parada!!! tie tycinky su uplne nadherne! waw, fakt uzasne...a este aj tie krystaliky soli, no parada!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Anetka-dakujeeeeeeem,som rada,ze sa ti grissinky pacia:))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Matka, co ty vsetko nevymyslis? Nadhera. Uzasny dip a k tomu tie grissini, paradicka. Velka pochvala samozrejme aj za fotecky.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Máš naprosto dokonalé fotky! Jen se na ně podívám a hned bych to všechna snědla :D Závidím domácí ředkvičky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Hi! how is it that you¡ve named your blog Dulce de Leche and you live in Eslovaquia? Are you Argentinian or just a fan of dulce de leche? :)
    Hugs!...from Argentina

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Catalina:jeej,moc ti dakujem:))to ja zas obdivujem tie tvoje fotky,a sikovnost:))a drzim palce ,aby sa domace redkvicky dostali aj k tebe:)keby si bola blizsie,tak ti urcite dam,kedze rodicia ich maju az moc pre dvoch:))

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Eli: Hi:)and thank you for your comment:)I am just a big fan of dulce de leche...it´s one from my most favorite sweets..and it was first name, which came to my mind ,when I created my blog..Hugs:)..from Slovakia

    OdpovedaťOdstrániť
  14. BenJ:jej,moc dakujem:)a vazim si tvojej pochvaly:)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...