štvrtok 16. júna 2011

Pečené zemiaky s citrónom,oregánom a Fetou


Voňavý závan Grécka do Vašej kuchyne......rýchle,nenáročné,a móóc chutné:)


Pečené zemiaky s citrónom,oregánom a Fetou:
(inšpiracia www.myrecipes.com )

4 veľké zemiaky
1/4 šálky citrónovej šťavy
3 PL olivového oleja
3 ČL citrónovej kôry
3 strúčiky cesnaku
soľ
čerstvo mleté korenie
čerstvé lístky oregána
2/3 šálky syru Feta

Ja som robila všetko len tak od oka,ale pre tých nedôverčivých som uviedla aj orientačné množstvá surovín,ako boli v pôvodnom recepte...zemiaky si umyjeme,a nakrájame na koliečka..pridáme k nim olivový olej,citrónovú šťavu a kôru,soľ,oregáno,cesnak,a poriadne ich poprehadzujeme v tejto "marináde".....poukladáme do olivovým olejom vymastenej zapekacej nádoby,a pečieme pri 200 C,asi 30 minút..potom pridáme syr Feta,a dopekáme ešte 15 minút...


Dobrú chuť!!!! Print Friendly and PDF

22 komentárov:

  1. mnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, greeeeeeeeeeckooooooo, och Matka ty mi dávas!!!vyzera to bombaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Matka, toto je urcite dobrotka! Ja som inak vcera ochutnala zemiakovy salat s tymianom a citronom a predstav si, spojenie tychto dvoch inak vynikajucich chuti bolo v tom salate podla mna uplne zufale. mne to chutilo ako plesnive, no mojej polovicke ani nie :)) mozno to teda nefungovalo len na mna..

    OdpovedaťOdstrániť
  3. milujem zemiaky milujem syr milujem cesnak-uz nech mam po skuskach nech sa zas pustim do tvojich dobrot:))
    a inak skusala som predvcerom tvoj "key lime pie" a chuti ako vyborny limetkovy cheesecake mnaaaam

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Evinka,som rada,ze ta receptik zaujal:)a nechce sa mi ani verit,ze tymian a citron so zemiackami nezapasoval...nebola tam nejaka ina ingrediencia ,ktora mohla sposobit tu "pachut" ?..ja na toto spojenie nedam dopustit,i ked tentokrat som tymian vystriedala oreganom:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Barborka,tesim sa,ze ti receptik padol vhod:)drzim palce pri skuskach,a som rada,ze key lime pie chutiiil:)ten je pre mna stelesnene leto:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hmmm, Maťka , opäť to vypadá cool.Mám rada spojenie zemiakov a syra. Vyskúšame:-) Inak na ten tvoj key lime pie sa chystám na nedeľu , pre muža ku dňu otcov :-) tak snááď sa podarí.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ano Matka, v tom salate to akurat nesedelo, mozno skombinovane s majonezou, neviem .) no velmi ma to prekvapilo..mam rada spajanie chuti ale ten salat pre mna zostane zahadou :))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Marti, to vypada uzasne, mam rada reckou kuchyni, uz jenom proto, ze neni tak tezka. Urcite prima priloha ke grilovani.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tinka,dakujem:)nech vam chuti,ak vyskusas:)a manzelik bude ucite poteseny takemu neodolatelnemu darceku:)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Evinka,hmm..mozno to bude tou majonezou...ktovie..ale hlavne ,ze Andreasovi chutilo,no nie?:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Katerinka,dakujem,a som rada,ze receptik zaujal:)my sme ich papali len tak,bez maska..a veru zasytili:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Mám hrozně ráda brambory (však víš :-) )a vždy si velmi pochutnám. Použilas citrón, česnek a tymián - stejné ingredience, se kterými připravuji kuře na citrónech: http://mlsnakocka.blog.cz/1007/letni-kure-na-citronech Báječné chutě, které prostě znamenají léto :-)
    Měj se krásně
    P.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. jednoduché, letní a úžasné, určitě brzy napodobím!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Papaja..dakujem ti moc za komentarik:)ja som tentokrat pouzila oregano miesto tymianu,joj a ten tvoj recept na kuriatko je uuzasny..:)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. perfektné !!! ľahké, výborné a hlavne neprekombinované...v jednoduchosti je krása :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. BenJ,dakujem:)tak,tak..aj ja preferujem heslo v jednoduchosti je krasa..mat hlavne doma cerstve bylinky,a staci,ked k nim pridas zemiaky,masko,ci cestoviny,a dokonale jedlo je na svete..len taky cerstvy rozmarin pozdvihne chut zemiakov do vysin:)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Tak toto ja môžem, rozhodne vyskúšam

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Ivanka,som rada,ze som ti ulahodila:)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Martinka, veru aj toto som robila a bolo to mnaaaaaaaaaaaaam :) Mohla som sice troska ubrat z citrona- nechala som sa uniest a pouzila som viac ako bolo treba :D Ale inak je to vynikajuce, lahke, jednoduche papanie. Len tak samotne, bez nicoho, uplne sme si to vychutnavali. Dakujeme! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...