utorok 19. júla 2011

Pečené broskyne s amaretti plnkou


Tak toto je opäť niečo podľa môjho gusta....voňavé broskyne,ktorých sladučká šťava sa pečením premení na jemnučký karamel,k tomu chrumkavá plnka z amarettiek a masla....a vanilková zmrzlina ,ktorá túto vášeň chutí pekne schladí a vyrovná....dá sa tomu vôbec odolať???



Pečené broskyne s amaretti plnkou:
(inšpirácia kniha Tuscany, Marks & Spencer )

4 broskyne
55 g masla izbovej teploty
55 g amarettiek
2 PL Amaretta(mandľový likér)..ak robíte aj pre deti,tak kľudne vynechajte..ja som vynechala tiež,keďže ho žiaľ doma nemám..

Broskyne si rozdelíme na polovicu,vyberieme kôstky..položime ich na plech,alebo do zapekacej nádoby potretej s cca 15 g masla...amaretti si v mixéri rozmixujeme s maslom..touto zmesou plníme jamky v broskyniach..pečieme pri 180 C,cca 20-25 minút...po vytiahnutí z rúry pokvapkáme amarettom,a podávame ešte teplé,s kopčekom zmzliny,šlahačky,creme fraiche,alebo s čímkoľvek podľa Vašej chuti..:)
A ešte jeden tip: miesto broskýň,môžte kľudne použiť aj marhule,alebo nektarinky...










Dobrú chuť!!!! Print Friendly and PDF

12 komentárov:

  1. Maťka čo za delikátnu delikatesu si zas pripravila:) a to mňamové chrumkavé na broskyni...ach jaj...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jeeej mnaaam, toto som robila minulu jeseň, kuk oktober 2010 :) Dobrota to bola, ale nabuduce olupem broskyne, dost ma supka rusila ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Matka, tak toto nie je len podla tvojho gusta. Veru aj ja by som si pri tomto dezertiku prisla na svoje:) Krasny receptik.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mnaaam, aj ja mozem taketo letne lahke dezertiky. Parada!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No s těmi tvými fotkami a popisem se tomu odolat nedá!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ajka:veru aaach jaj,Andrejka:)))♥

    Adusha:Andrejka..joj,vobec som si to nepamatala:(..skoda,bola by som vyskusala uz skor..ja to mam z jednej knizky,ktoru mam od januara,tak som cakala na broskyne zo zahrady,ale nakoniec ich krupobitie uplne znicilo..cize aj tak som musela kupit v obchode:(..a mne zas supka vobec nevadila..tiez v recepte pisali,ze je mozne ju dat dole,ale mne tam naozaj neprekaza:))


    Adrianka:dakujeeeem:)♥


    Lucka:tak v tom nie som sama:)))


    Dejnicka:dakujeem moooc:)♥

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Martinka robis mi chute, taku dobru stavnatu broskynu by som si veru dala. (V Mumbai som si raz na trhu kupila, cela stastna, ze som natrafila na broskyne a boli tuhe a kysle a malicke...hned mi usi sklapli.) Krasne fotky.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Michaelka:dakujeeem:))ty mi zas castokrat robis chute na indicke dobroty,ktore zas nezozeniem tu:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Taketo jednoduche dezertiky su asi najlepsie, mnam!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Mariannka:tak,tak..stare zname "v jednoduchosti je krasa" ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Tak tomu říkám letní dezert snů! Mňam! Už se těším, až konečně tchyni dozrají broskvičky a já se budu moct plně vrhnout na tvé úžasné broskvové vábničky.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Madla:dakujem:))a drzim palceky ,nech su broskvicky ,cim skor zrele...♥

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...